OpenPEPPOL is een Europees netwerk dat de uitwisseling van elektronische bedrijfsdocumenten vergemakkelijkt. Dit heeft gezorgd voor een digitale transformatie in boekhouding en de Europese norm voor e-facturatie en e-administratie van jouw webshop. Alle Europese entiteiten die vallen onder de wet van de openbare aanbesteding, zijn al verplicht hun financiële administratie te digitaliseren, om e-facturen te kunnen ontvangen en verwerken. Werk je vaak samen met overheidsbedrijven, gemeentes, ziekenhuizen en dergelijke? Dan zal de vraag naar PEPPOL-facturen toenemen door de digitalisering van de facturatie. Wij stellen je in staat om hieraan tegemoet te komen en willen eraan bijdragen om PEPPOL de standaard te maken in de B2B-wereld.
Wij zorgen voor een naadloze integratie van je digitale boekhouding met je online winkel. Na verkoop ontvangt je klant meteen een factuur. Die factuur komt rechtstreeks in je CRM-systeem terecht. Dankzij de digitalisering van de facturatie behoud je dus altijd het overzicht. Zo zie je ook meteen de digitale transformatie van je boekhouding in je software, of je die nu zelf doet of uitbesteedt aan een externe partij.
Vraag leveranciers om hun financiële administratie te digitaliseren en XML-facturen te versturen. Die bevatten alle nodige info voor je software. De administratieve software herkent ook automatisch PDF- en gescande facturen, waardoor je die niet meer hoeft over te typen en je fouten of ontbrekende gegevens vermijdt.
Een digitale boekhouding betekent ook dat je alles meteen terugvindt en dit zorgt voor een transformatie op gebied van tijdbesteding. Door jouw financiële administratie te digitaliseren, kunnen zowel jij als je boekhouder bij vragen of twijfels de juiste factuur meteen raadplegen. Voortaan is er dus geen gedoe meer tijdens btw-aangiftes. Dankzij de digitalisering van je facturatie is het voorgoed gedaan met stapels kaften en losse papieren, waarvan je niet meer weet waar ze rondslingeren.
Een klassieke boekhouding betekent ook dat je maar één keer per kwartaal over actuele data beschikt. De digitalisering van facturatie geeft je te allen tijde realtime data, zodat je op elk moment weet hoe je zaken ervoor staan. Je kunt voortaan met een gerust hart onderbouwde beslissingen nemen voor je bedrijf.
Door je financiële administratie te digitaliseren, zijn offertes, orderbevestigingen en leveringen aan elkaar gekoppeld en worden ze omgezet in verkoopfacturen die automatisch geboekt zijn in het verkoopdagboek. Dankzij de digitale transformatie van je bedrijf is er geen gedoe meer met je boekhouding. Ook het opmaken en inboeken van verkoopfacturen ging nog nooit zo eenvoudig.
Naast een veilige en betaalbare digitalisering van jouw facturatie willen we ook vooral een goede service bieden aan al onze klanten. In vijf korte stapjes leggen we uit hoe we te werk gaan om jouw financiële administratie te digitaliseren en hoe we een cloudoplossing voor bedrijven uitwerken.